Terugblik: HCOV Ondernemersevent
Samen werken aan een levendig Hartje Heerenveen
Op maandagavond 12 mei ontvingen we maar liefst 38 lokale ondernemers op ons sfeervolle marktplein bij Hof van de Koning. Samen met Gemeente Heerenveen en OBM blikten we vooruit op de toekomst van het centrum en hoe we als collectief de komende vier jaar van verbouwing kunnen benutten als kans.



Een warm welkom op het marktplein
De avond begon in op het marktplein in de binnentuin van Hof van de Koning. Bij aankomst werden de ondernemers hartelijk welkom geheten, waarna er alle ruimte was om onder het genot van een hapje en een drankje met elkaar in gesprek te gaan. Hof van de Koning verzorgde soep, belegde broodjes en iets te drinken. Zuivelhoeve bracht een selectie kazen, droge worst en warme cashewnoten mee om te proeven. Een barista zette ter plekke verse koffie en Puur trakteerde op Italiaans schepijs vanuit een klassiek ijskarretje. De DJ zorgde met fijne muziek op de achtergrond voor een aangename sfeer.
Wat stond er op het programma?
- Waarom dit event?
Doede Pool & Peter de Vries (HCOV)Doede lichtte de aanleiding toe: ondernemers betrekken, informeren en samen een stevige basis leggen voor de komende jaren. Niet alleen praktisch, maar ook strategisch: korte én lange termijn ondersteuning.
- Plannen voor de verbouwing
Burgemeester Avine Fokkens-KelderBurgmeester Avine Fokkens-Kelder sprak samen met wethouder Hedwich Rinkens over de plannen voor de herinrichting van het centrum. Daarbij werd het belang van ondernemers nadrukkelijk benoemd en de wil uitgesproken om actief te ondersteunen waar mogelijk.
- Centrum identiteit: Hartje Heerenveen
Robert Drolinga (OBM)Tijdens deze presentatie werd de nieuwe identiteit onthuld. Vanuit het idee van het hart van de stad en de symboliek van het pompeblêd is ‘Hartje Heerenveen’ ontstaan. Een merk met gevoel, verbinding en een sterke visuele stijl. Deze nieuwe identiteit gedurende de hele avond zichtbaar was in de aankleding en sfeer.
- Seizoenscampagnes: Place to be
Robert Drolinga (OBM)Het centrum van Heerenveen moet een plek worden waar altijd iets te beleven is. De geplande seizoenscampagnes zijn erop gericht om bezoekers te trekken en te binden – van lentefeesten tot wintermarkten – steeds opnieuw in lijn met de nieuwe identiteit.
- Gesprekken & netwerken
De avond werd afgesloten met open gesprekken tussen ondernemers, gemeente en HCOV. Belangrijke thema’s als bereikbaarheid, parkeerbeleid en samenwerking kwamen aan bod. Er is nadrukkelijk uitgesproken dat deze dialoog structureel een vervolg krijgt.



Vervolg
Kon je er helaas niet bij zijn? Er komt een volgende editie, waarin we samen met jullie verder bouwen aan de thema’s. Heb je ideeën of wil je meedenken? Laat het ons weten via info@centrumheerenveen.nl of bel naar 085 – 022 03 25. Samen maken we het centrum van Heerenveen weer tot het kloppend hart van de stad.