Een familiebedrijf in dames- en herenmode
Wij zijn op bezoek bij Van der Kam in Heerenveen, waar Hans Holweda al sinds 1989 werkzaam is. Op 25-jarige verhuisde Hans naar Heerenveen waar hij begon als inkoper en verkoper bij het familiebedrijf.
Groots denken en een sterke positionering
Officieel is Hans in loondienst, maar hij voelt zich een ondernemer binnen het bedrijf door de vrijheid die hij krijgt om zaken te regelen en te organiseren. De grootste uitdaging? Een goed lopend bedrijf neerzetten in een tijd waarin kleine ondernemers het moeilijk hebben. Hij benadrukt dat het belangrijk is om groots te denken en je producten sterk in de markt te positioneren. De recente overname door Van Uffelen biedt kansen om dit verder te realiseren.
Familiegevoel
Hans wil het familiegevoel binnen het bedrijf behouden. Hij vindt dat belangrijk voor het team, waar hijzelf en ook zijn vrouw onderdeel van is. Als werkgever voelt Hans zich namelijk niet echt een ‘baas’. Het team werkt al jaren samen, sommige medewerkers al 20 jaar, en dat versterkt het familiegevoel binnen de organisatie.
Unieke verkooppropositie
Het succes voor Hans zit in het eigen maken van het bedrijf en de vrijheid om veel acties zelf te delen via de eigen kanalen. Vanaf maart 2025 zal de naam Van Uffelen op de gevel komen, wat een nieuwe fase inluidt voor het bedrijf. Maar wat blijft is de persoonlijke aandacht voor de klant en daarmee de unieke verkooppropositie van het familiebedrijf.